söndag 20 november 2011

Morgonpromenad med Nicki



Så fort det började ljusna ute tog Emelie och jag på oss jackorna och gick ut på en ca 7 km lång promenad med vår lilla Nicki. Notera att både matte och vovve har reflexväst på sig. Vi gick genom både skog och kyrkbyn längs en av mina favorit rundor när jag är ute och springer. Allt är ju så nytt för Nicki så ibland blev det en del stopp för att på hundars vis läsa "DN" (nosa på marken) :)
Vi var ute drygt en timme.
När vi kom hem till vår lilla by mötte min brors hund Buster oss. Nicki blev jätteglad och ville med en gång leka, medans Buster till en början var avvaktande. Nicki är ju så stor. Men efter en stund hade de nosat och hälsat och började leka lite.
Eftersom Nicki precis kommit till vår familj så låter vi henne inte vara lös de första dagarna. Så jag behöver väll inte beskriva i detalj hur jag flög runt som en liten vante som försöker hålla jämn takt med två lekande hundar... Tänk vad kul Buster och Nicki kommer få nästa helg när hon också kan få vara lös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar