söndag 13 november 2011

Pannlampa och reflexväst

Idag blev det åter igen lite löpning efter några dagars vila. Har haft alldeles för mycket på mitt schema för att hinna med, eller rättare sagt orka träna. Men så trotsade jag mitt bekväma jag och tog på mig löparskorna, reflexväst och pannlampa och gav mig ut längs asfaltsvägen mot Kråkshult. Pannlampa och reflexvästen åkte inte på för att det blivit mörkt utan för att det var riktigt höstdisigt ute och eftersom jag sprang längs "stora vägen" kände jag en lite större trygghet om jag visste att bilar skulle se mig ordentligt. Jag vet ju själv hur jag brukar svära över mörkt klädda löpare när jag kör bil under höst och vinter månaderna. Jag är även nojjigt noga med att ha reflexer på när jag är ute och rider. Ja, på hästryggen har jag ALLTID reflexväst på. Även på sommaren. Just för att den neongula färgen syns så tydligt om olyckan skulle vara framme och jag skulle göra en ofrivillig avsittning och blir skadad ute i skogen. Då blir det lättare för de som förhoppningsvis saknar mig, och letar efter mig att hitta mig. Så inte för att jag skulle se, utan för att jag skulle synas drogs reflexvästen och pannlampan med rött blinkande ljus på.
TORCH-L-771 Linterna Ultrabrillante para Cabeza 18+2 LEDs
Löpningen för övrigt fungerade ganska bra. Jag sprang ca 6 km på 37 minuter. Ingen super tid, strax över 6 min tempo, men jag tar fortfarande det VÄLDIGT FÖRSIKTIGT med foten. Känner att det är bättre den får läka ordentligt i sin egna takt innan jag börjar kräva både bra tid och distans. Just nu är jag mest nöjd med att bara komma ut och springa några kilometer. Fast visst är jag sugen på att pressa mig så mycket jag bara orkar. Det var med en viss irritation som jag vände hemåt efter 3 km löpning idag. Det kändes ju så bra och jag ville verkligen fortsätta lite till egentligen. Men, nu hade jag bestämt mig för var jag skulle vända och så fick det bli. Nästa helg ökar jag distansen lite. Under veckan som kommer hoppas jag att jag kommer hinna med något pass terränglöpning. Även om det just nu ser ganska fullbokat ut. I morgon måndag ska jag jobba över och kanske även på tisdag. På onsdag ska jag in till stan och hämta spånbalar och foder till djuren efter jobbet, torsdag kanske jobba över lite, och fredag ska två av hästarna till veterinärkliniken på Wallby Säteri.
Men hinner jag inte löpträna så får jag väll åtminstone köra lite styrketräning och motionscykel. Styrketräning får jag ju i och för sig automatiskt nu när vi stallat in djuren och de ska skötas om. Det märks att man inte öst hö och mockat sen i april. Träningsvärk i armar och axlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar