söndag 20 november 2011

Ny träningskompis!


Under veckan som gått har jag helt enkelt inte fått timmarna att räcka till för att träna. Ja om man inte räknar tiden i stallet som styrketräning när jag mockar och öser fram hö till hästarna och kossorna förstås.
Början av veckan jobbade jag över ett par dagar eftersom jag behövde sluta tidigare i fredags då jag var till veterinärkliniken på Wallby Säteri med två av våra hästar. Egentligen var det bara vår unghäst Baronessa som behövde åka dit för att kolla upp sina tänder. Men eftersom det var första gången som hon åkte transport så tog vi med hennes mamma Princes som sällskap. Allt gick bra och både mor och dotter tog det resan med ro.
I torsdags åkte jag på en ordentlig förkylning och har inte kunnat löpträna något sen dess. Att träna med förkylning, feber och skador är något som jag absolut inte gör.
Men tro inte att jag har tappat av i min motivation att träna. Åh Nej! I går fick vi en ny familjemedlem. En underbar schäfer/rottweiler tik på 3 år, som inte längre trivs att bo i stan.
Det kommer bli många dagliga promenader med den här tjejen, men hon kommer även följa med mig när jag ska ut och springa. Ska bli riktigt kul med sällskap på löprundorna. Bara min förkylning vill släppa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar