fredag 25 juni 2010

Ett dygn!!!

Tjo ho!!!
Jag klarade det! Första dygnet utan cigg!
Fast visst var det jobbigt. Det kan jag inte säga något annat om. Röksuget kom i vågor. I bland kände jag inte något, men så plötsligt grep begäret tag i mig. Då hjälpte det ganska bra att ta ett par djupa andetag och sen göra något helt annat än det jag höll på med just då.
Mitt på dagen fick jag min första abstinens. Jag blev så fruktansvärt trött och sömnig. Precis tvärt om mot vad jag trodde. Jag hade räknat med att jag skulle bli rastlös och inte kunna vara still. Så blir det kanske nästa gång.
Jag får vara lite försiktig med att dricka kaffe ett tag nu. För just kaffe och cigg hör ju ihop. Men att inte dricka något kaffe är inte att tänka på! Då kommer jag få ont i huvudet av för lite koffein. Och det räcker med att kämpa mot ett begär åt gången.
Jag skickar ett stort TACK!!! till mina arbetskamrater som stöttade mig genom hela dagen på jobbet första dagen utan cigg. Nu ska jag klara en dag till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar