torsdag 17 juni 2010


Idag när jag red Rocky gick det mycket bättre än tidigare. Jag plockade bort padden som jag har under sadeln och då blev min sits betydligt bättre. Skänkeln åker inte tillbaka på samma sätt längre så nu kan jag inverka på ett mer korrekt sätt. Det var uteritt som stod på programmet idag och jag fortsatte att jobba med övningen som hjälper hästen att hitta stödet i handen. Jag testade även lite sidförflyttning från vägkant till vägkant. Det blev ju inte perfekt men han lyssnade och gick undan för skänklarna. Vi bröt även av från vägen och red rakt in i skogen några gånger och klättrade i några backar. Tänk om han kunde söka sig framåt-nedåt på samma sätt när jag rider honom på vägen...
Så fick Rocky även se sin dotter Baronessa idag. För naturligtvis var stona uppe och drack vatten lagom när vi kom hem igen. Oj! Så stor han blev när han stilade för tjejerna. Skönt att Jonas kom ut och hjälpte mig. Jag har ju fortfarande ont i min axel och jag vill inte riskera att Rocky trillar in hos stona just nu när lilla Lina snart ska föla. Det får han vänta med några veckor till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar