torsdag 3 juni 2010

Varierad träning



Idag har jag hopptränat med Rocky för första gången. Det blev kanske inte den bästa hoppning jag varit med om precis. Men vad kan man begära egentligen av en häst som endast är riden sen i Påskas? Han stannade i alla fall inte på något hinder även om han ett par gånger lyckades bryta ut och springa på sidan om hindren. Och så blev det ganska många så kallade "kråksprång", något som jag var som tur var beredd på. Efter att jag ridit tog jag mig tid att koppla för transporten och lastträna Rocky, med lite hjälp av Joel. Rocky gick in i transporten ganska smidigt även om han måste nosa ordentligt på lämmen först, innan han går in. Mitt mål med lastträningen är att jag ska kunna lasta honom helt själv. Det går nästan redan nu, om Rocky inte hade backat ut när jag ska gå bak och sätta för bakbommen. Med regelbunden träning ska det nog inte vara några problem med den saken till hösten. Hoppas jag i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar