torsdag 24 juni 2010

SLUTA RÖKA DAG!!!

Då är den här då!
Dagen då jag ska fimpa för gott!
Jag har länge känt att jag måste sluta röka framför allt på grund av min hälsa.
Jag har enligt min sluta-röka-plan satt upp flera olika delmål med olika belöningar.
Mitt första mål är att klara av att inte röka på första dagen, och min belöning blir att:
GLASSFROSSA!!!
I frysen ligger en hel 2 liters glassbytta och väntar på att jag äta upp den i kväll.
Men bara om jag inte röker under dagen! Annars får den ligga kvar. Och det går ju inte! Jag som älskar glass, och knappt ätit det ännu den här sommaren.
Som jag skrev igår tar jag med mig mitt manikyr kit till jobbet för att ha något att pilla med under mina raster. Kanske blir det lite färg på klorna också? Det visar sig...
Håll nu tummarna för att jag klarar av min första rökfria dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar