söndag 27 juni 2010

Ridit Sessan

Så kom jag då äntligen iväg med Sessan och Nessa. Jag har ju länge planerat att jag ska börja rida ut med dem men det har alltid blivit något förhinder. Men så äntligen blev det av i dag. Nessa (Baronessa) tyckte inte alls om det i början. Hon sprang hela tiden framför oss och bet i tyglarna. Det var verkligen det dummaste hon hade varit med om i sitt sex veckor långa liv. Sessan var ganska orolig, och det märktes att hon tyckte det var jobbigt att både lyda mig samtidigt som hon givetvis var tvungen att hålla koll på sin bebis.
Jag red en runda på ca 3,5 km med dem. Och jag skrittade mesta dels med Sessan, endast en gång travade vi lite lugnt ett par hundra meter. Nessa däremot sprang omkring och busade och tyckte mot slutet att det var ganska kul och spännande trots allt. Nu får de någon dags vila innan vi rider ut nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar