lördag 26 juni 2010

Nu då?


Nu på morgonen trodde jag med all säkerhet att Lina hade fölat. När jag kom ut i hagen gick gamle Fjodor helt ensam vid längst upp och betade. Jag såg inte till någon av de andra hästarna. Fjodor gnäggade efter dem. Först var det ingen som svarade och vi började gå nedåt. Fjodor gnäggade igen och nu fick han svar. De andra hästarna var allra längst ner mot skogen. Jag gick med ganska snabba kliv och snart galopperade gamle Fjodor om mig på stigen. När Fjodor kom fram till de andra hördes det välkomst gnägg från alla hästar och jag blev ännu mer övertygad om att nu har "lillfölet" kommit. Men när jag kom fram till dem gick Lina helt lugnt och betade i morgonsolen och magen lika stor som innan. Men visst är det nära nu. Lina lyfter hela tiden på svansen och stampar med bakhovarna i marken, så det börjar nog dra i hop sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar