söndag 27 juni 2010

Nu är jag inne på min fjärde dag utan att röka. Fram tills nu har varje dag varit ett steg mot rökfrihet. Nu ökar jag på stegen med lite långsiktigare mål. Varje delmål får nu bli veckovis. Tror ni att jag fortfarande är rökfri på torsdag? Det är som en arbetskamrat sa till mig:
-Det svåra är inte att sluta. Det svåra är att inte börja igen.
Och det har hon verkligen rätt i. Det skulle verkligen vara gott med en kopp kaffe och en cigg efter maten. Men än så har det jag klarat mig. Det var lite svårt att dricka kaffe, eftersom kaffe och cigg hör ihop på något sätt. Men så när vi nu firade midsommar hade vi vår fina kaffeservis och jag märkte att jag inte alls blev lika röksugen av att dricka kaffe ur kopp med fat som av att dricka kaffet ur en mugg. Ganska enkelt att byta från mugg till kopp, för att kunna dricka kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar