fredag 6 augusti 2010

Aj! Vilken miss!


En vän till mig gav mig en inbjudan till en sajt där man träffar vänner och umgås på nätet. Kul tänkte jag och anslöt mig med en gång. Shit vilken miss! Det visade sig att det var en dejtingsajt. Kanske inte riktigt vad jag trodde. Någon dejt är jag inte direkt intresserad av att gå på precis. Jag är ju faktiskt lyckligt gift och tänker så förbli. Visst jag tycker jag det är roligt att träffa nya människor men inte för att skaffa något nytt förhållande.
Att jag fick den här inbjudan från min vän är säkert av samma anledning som många av mina vänner också kommer att få en inbjudan från mig. Det var nämligen så att man automatiskt kunde bjuda in sina kontakter från maillistan. Det lät ju smidigt så jag klickade och bjöd in. Perfekt för mina vänner utan förhållande men kanske inte för alla de som faktiskt har någon att dela sitt liv med.
Det är väll inte fel att det finns dejtingsajter men jag tycker ju att det klart och tydligt ska framgå innan man registrerar sig att det är det det är och inte så som jag uppfattade det, ett nätverk för att träffa nya vänner. Nu är det ju inte hela världen för min del. Jag bryr mig helt enkelt inte om att logga in någon mer gång, men det kan ju vara så att någon av de som automatiskt fick en inbjudan av mig kan bli lite stötta. Så jag passar på att påpeka en gång till:
JAG TRODDE DET VAR ETT NÄTVERK FÖR VÄNNER OCH INTE DEJTING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar