tisdag 10 augusti 2010

Längre dygn.

Ja nu märks det att semestern är slut och jag har börjat jobba igen. Jag skulle helt klart behöva ha 48 timmar på mina dygn. Speciellt under de veckor då Joel är ledig från skolan och också jobbar. Då får jag nämligen börja vid klockan sju och sluta klockan fyra, istället för att börja kl 5.00 och gå hem redan klockan två på eftermiddagen. De där två timmarna gör så himla mycket när det gäller vad jag hinner med hemma sen. Jag jobbar ju inte mindre, utan det enda är ett annat schema.
Men men, jag får ju vara glad att han får jobba på sina skollov. Det är inte många ungdomar som är så privilegierade. Och snart är sommarlovet slut och skolan börjar igen. Då kan jag enkelt ändra mina egna rutiner så de passar mig bäst igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar