fredag 6 augusti 2010

Precis som förr


Idag har en av mina bästa barndomsvänner och hennes två döttrar varit och hälsat på. Vi umgicks nästan varje helg och skollov när vi var små. Men så någon gång i tonåren kom något emellan, säkert killar och sånt, och vi tappade kontakten.
Jag har många gånger försökt att hitta kontakten med min vän igen men eftersom hon, precis som jag gift sig så har hon bytt efternamn. Men tack vare en gemensam vän på facebook så kom vi i kontakt med varandra igen. Och inte bor vi så himla långt från varandra trots allt. Det visade sig att jag faktiskt åker förbi hennes hus när jag åker till Vimmerby och handlar.
Det blev ett härligt återseende med många skratt.
En sak kan jag lova. Jag tänker inte tappa bort min vän en gång till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar