söndag 29 augusti 2010

Mina naglar


Allt som ofta får jag frågande kommentarer om mina naglar. Uteslutande tas det förgivet att jag har lösnaglar men NEJ DET ÄR MINA RIKTIGA!!! Jag har bara haft lösnaglar en enda gång i mitt liv och det var då endast på två naglar. Det var när Jonas och jag skulle gifta oss som jag bara några dagar innan bröllopet lyckades knäcka två naglar när jag jobbade. Och eftersom det var en av de viktigaste dagarna i mitt liv och allt skulle vara perfekt så ville jag inte ha korta naglar på två fingrar och långa på resten så då köpte jag faktiskt lösnaglar och satt dit. Annars bryr jag mig inte så mycket om jag knäcker en nagel, den växer ju ändå snart ut igen. Det går att se på bilden att nageln på pekfingret är kortare än de andra och det är den som jag senast bröt av.
Jag gör heller inget speciellt för att få långa fina naglar mer än att jag har alltid lackade naglar. Först ett bra grundlack som både skyddar och stärker nageln, sen två lager med vanligt nagellack, och överst ett klarlack som skyddar allt. När så lacket börjar bli lite slitet ute i topparna lägger jag på ett nytt lager med färg och ett lager klarlack över igen, utan att ta bort det gamla. Nagellacks remover gör nämligen naglarna sköra om man använder det förmycket.
Jag petar aldrig bort smuts under naglarna med en nagelpetare utan jag rengör naglarna under rinnande vatten med en nagelborste. Efter att jag varit i mycket vatten (tex diskat) blir naglarna mjuka och då är jag väldigt försiktig. Jag tar aldrig upp något med naglarna utan jag plockar som om naglarna vore nymålade och inte riktigt torra än.
Jag klipper aldrig naglarna utan jag filar dem i den längd jag vill ha dem. Att klippa knäcker lätt nageln och så till slut bryts den av.
Mer än så gör jag inte för att få långa naglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar