onsdag 4 augusti 2010

Migrän igen

Jag har inte skrivit något på några dagar eftersom jag har haft flera små migränanfall. Det känns precis så som på bilden att det sitter en tving eller ett metallband som dras åt hårdare och hårdare om huvudet. Jag blir känslig för både ljud och ljus och även dofter. Ofta blir jag även illamående och får kanske kräkas.Tyvärr hjälper inte värktabletter utan det enda att göra är att gå och lägga mig där det är mörkt och lugnt runt omkring. Att då sätta sig och skriva funkar helt enkelt inte. Migrän är något som nästan alla tjejer i min släkt lider av. Från lilla Frida 10 år (fick sitt första anfall vid 6-7 års-åldern) till min farmor på 93 år. Jag har tidigare haft ett migränanfall ungefär en gång i veckan tills för något år sedan då det blev mer sällan. Men så den senaste tiden har jag fått mina migränanfall tätare igen.
På grund av migränen har jag inte arbetat med någon av hästarna de här dagarna som jag hade planerat, men jag hoppas att jag ska kunna göra det senare i eftermiddag om inte migränen kommer tillbaka. Men först ska vi åka iväg och hämta två grisar som vi ska ha fram till advent innan vi slaktar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar