söndag 8 augusti 2010

Slut på semestern

Jaha. Då var sista dagen på årets huvudsemester till ända. I morgon är det åter jobb på bruket som gäller. Jag har inte fått hälften av vad jag planerat gjort. Men däremot har jag gjort annat som jag inte planerade. Precis som det brukar vara.
Det känns både lite vemodigt att ledigheten är slut, samtidigt som det ändå ska bli väldigt skönt att återgå till vardagen med fasta rutiner. Och så att få träffa alla mina underbara arbetskamrater igen.
Egentligen tycker jag nog att det skulle räcka med tre veckor semester på sommaren och ta lite mer ledigt vid jul istället. Nu har jag i och för sig ganska många dagar sparade så i år gör ju inget, men det är nog något jag ska fundera på till nästa år.
Det bästa som hände under semestern var faktiskt att jag återfick kontakten med min barndomsvän.
Nu ska jag innan jag kryper till kojs bara packa ner mina arbetskläder och göra i ordning matlådorna till Joel och mig. Han ska också jobba nästa vecka och om han har tur sista sommarlovsveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar