söndag 28 mars 2010

Dagens arbete

I dag jobbade jag Rocky i longerlinan igen. Han jobbade på bra mycket bättre än förra gången, trots att han då och då fick fnatt och gjorde ett antal språng med "skolorna över marken".
Det bästa med dagens arbete var att han inte stannade och ryggade undan när jag ställde lite mer krav på honom.
Han sökte sig flera gånger framåt-nedåt och trampade ganska bra med bakbenen. Han börjar vänja sig vid Pessoa-selen nu och både han och jag börjar trivas med att arbeta med den. Eftersom Rocky ännu inte är så van vid den har jag valt att spänna den både löst och lågt under magen mellan frambenen.
Jag avslutade arbetet lite tidigare än vad jag tänkt mig, eftersom han var så duktig och gick så som jag önskade mig.
I morgon kommer han att få en vilodag eftersom jag ska följa med Joel till skolan på utveklingssamtal på kvällen. Men på tisdag blir det åter igen arbete för min älskade Stjärna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar