måndag 8 mars 2010

Dagens skämt!

Själv rengörande ugn!? Bha!!! vilket Bull Shit! Min ugn är min sann inte ren. Och inte är den lätt att rengöra heller. Och då har jag rengjort några hundra genom mitt jobb. Saken är den att man får inte använda några starkare medel eller medel med slipande effekt, för då förstör man tydligen behandlingen på ugnens sidor och botten. Enligt instruktionsboken räcker det med vanligt diskmedel eller såpa. Skit snack!
Fast inte vågar jag pröva med det jag har hemma mer än på glaset i luckan. Och det blev som nytt. Men inte självaste ugnen. Den är inte så ren som jag vill ha den när jag rengjort den.
När jag ändå var i gång och städade ur spisen så passade jag på att byta duk på bordet och hänga om gardinerna i köket. Nu får det hänga med fram till påsk då mina gula gardiner med tillhörande duk ska fram.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar