söndag 14 mars 2010

Vill inte mer nu!!!


Nu är jag trött på det här! Jag vill inte ha vinter längre. Normalt brukar jag försöka njuta av varje årstid. Istället för att se problem så försöker jag hitta olika möjligheter. Som nu den här vintern har jag tagit tillfälle i akt och utnyttjat snön till att styrketräna hästarna genom att rida i den djupa snön på åkrarna. Hästarna har älskat det.
Nu däremot börjar jag bli ganska trött på det här. Solen har börjat smälta undan snön på dagarna, men på nätterna är det fortfarande minusgrader som gör att det fryser och blir is överallt. På både stallplan och vägarna är det blankis. Snart går det inte ens att leda ut hästarna till deras hage. Och rida är inte att tänka på. Småvägarna är även de täckta av is så jag kan inte ens lasta hästarna på transporten och åka till ridhuset och rida.
Möjligen skulle det gå att komma ut på vår närmaste åker om man går över vår tomt. Men sen är det så tjock skare att jag är lite orolig för att hästarna riskerar att skada sina ben om jag tar ut dem där.
Nej nu vill jag att det ska bli sol, värme och vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar