tisdag 23 mars 2010

Träna bålstabiliteten.

Jag har fått låna en pilatesboll och en instruktionsbok av Signe. Hon tycker bestämt att jag ska testa den för att stärka upp min stabilitet i bålen för att rehabilitera min ryggskada mer. Jag har länge gått och funderat på att skaffa mig en sån här boll men tvekat över om de är så bra som det påstås.
Jag provade att sitta lite på den redan igår framför TV:n och bara att sitta still var jobbigt efter en stund. Jag kände att musklerna runt min skada verkligen fick arbeta.
Om min bål blir stabilare och stadigare kommer säkert min ridning att bli mycket bättre också.
I kväll ska jag köra ett av övningsprogrammen för nybörjare som finns med i boken. Och om jag märker en skillnad så ska jag köpa mig en egen boll efter påsk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar