onsdag 7 april 2010

Dagens arbete - Tömkörning


Jag skulle egentligen longerat Rocky idag. Men jag valde istället att tömköra honom, eftersom det är lättare att variera arbetet i töm än på linan.
Han var otroligt framåt och ivrig att arbeta, och hade lite svårt att stå still i halterna. Det hände några gånger att han "låste sig" och började backa istället för att göra en halt och stå still.
Däremot ställde han sig väldigt fint i nacken på volterna och även när vi bytte om volt ställde han om sig med godkänt betyg. Jag skulle däremot önska att han hade sökt sig lite mer framåt-nedåt med huvudet. Och att han hade lyssnat mer på mina förhållningar. Kanske något jag ska jobba med i morgon trots att jag egentligen planerat en vilodag i morgon. Men han fick ju vila helt och hållet i går.
Hur som helst är jag som vanligt, väldigt nöjd med honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar