lördag 24 april 2010

Inte mycket...


Det har inte blivit mycket skrivet den sista tiden. Mest för att jag har varit så trött eftersom jag inte sover ordentligt på nätterna just nu. Jag är uppe och kollar till Sessan flera gånger varje natt i hopp om att det ska bli ett litet föll. Jag lyckas kanske få ihop runt 3-4 timmars sömn varje natt, fast då är det inte sammanhängande, så jag känner mig mer som en zoombie än som en levande människa. Men än så vill fölet inte komma ut, trots att mamman ser ut att spricka vilken minut som nu. Ganska klassisk situation. Man vakar över stot i en och en halv vecka men inget händer, så när allt verkar lugnt bestämmer man sig för att sova lite och vips så ligger den nya lilla hästen där. På jobbet har de nästan börjat slå vad om vilken dag Sessan kommer föla. Eva tror att det blir i helgen och Susanne tror att jag snällt får vänta tills på onsdag nästa vecka. Jag är lite kluven över vem jag vill ska få rätt. Det vore väldigt skönt om Eva har rätt, så jag kan få sova om nätterna sen men samtidigt vill jag att det blir Susanne som har den rätta känslan eftersom Joel är till Berlin och har med sig min kamera så kvar hemma finns bara mobilens enkla kamera. Hur som helst så hoppas jag att lilla Lina väntar lite med sin fölning, så jag i alla fall kan få sova några nätter mellan Sessan och henne. Och så blir det nog för hon visar inga tecken på att vilja föla ännu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar