lördag 3 april 2010

Ska vi, eller ska vi inte?


Åh! Vad svårt det är att bestämma sig! Just nu håller Jonas och jag på att diskutera om vi ska låta betäcka vårt halvblodsto i år. Hon har hållt sig bra i hullet den här vintern, och ni som kommer ihåg inlägget där jag berättade om henne, vet att jag då funderar på att betäcka henne. Tankarna går ganska starkt åt att hon åter ska få ett föl.
Då kommer vi till nästa svåra fråga. Vilken hingst ska vi välja till henne? Ska vi ta samma hingst som förra gången? Eller ska vi välja en helt ny? Hingsten vi betäckte henne med sist är en godkänd Arabian Part Breed-hingst och kombinationen mellan honom och "Grållan" blev ju hur lyckad som helst. Nämligen vår egna hingst Rocky Star. Eller ska vi ta en godkänd halvblodshingst, typ från Flyinge? Betäcknings kostnaden blir ju i så fall väldigt mycket mer, men å andra sidan kan jag ju begära mer för avkomman när den senare ska säljas. Svårt val...

Här kan du läsa mer om "Grållan"


1 kommentar:

  1. Det är svårt sånt där! Fast föl är ju alltid kul så jag tycker ni ska köra :)

    SvaraRadera