tisdag 6 april 2010

Rockys arbete Annandag Påsk

Under annandagen red jag ut med Rocky igen. Han bjöd villigt på framåt och sökte sig då och då framåt-nedåt med huvudet. Jag valde att inte ha någon halsförlängare på honom för att kontrollera om han har förstått vilken form jag vill att han ska gå i. Och jag är mer än nöjd med hur han gick. Vi red en lite längre runda än vad vi gjort tidigare, men ändå åt samma håll så han skulle känna igen sig. Jag varvade trav och skritt, och gjorde många övergångar. På skogsvägen vi red in på tyckte han att det skulle vara smidigare att galoppera i en lite brantare uppförsbacke. För att inte ta bort framåt bjudningen lät jag honom galoppera några språng innan jag bröt av till trav. Vilken underbart rund och härlig galopp han har! Det blir härligt att joba mer med den längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar