söndag 25 april 2010

Inget i natt heller


Nej inte blev det något föl den här natten heller. Sessan går helt oberörd ute i hagen och verkar mest tycka att jag måste ha fått fnatt som kommer ut flera gånger varje natt och "fladdrar" runt med ficklampan. På nätterna ska man ju sova. Det är ju bara ugglor, katter och andra nattdjur som är vakna då. Hon verkar inte alls förstå varför jag kommer ut till henne varje natt och stör hennes nattro. Och "han" där inne i magen verkar inte heller vilja komma ut. "Han" förstår tydligen inte hur efterlängtad "han" är. "Han" kommer nämligen bli lite Special för mig. För genom "honom" så får vi en häst med gener från alla mina tidigare hästar. Dels då naturligtvis från mamma som har en speciell plats i mitt hjärta, och genom pappa så finns då gener från min första stora häst, Gasella som jag fick när jag var 13 år, och tävlade en del med fram tills jag bildade egen familj. Gasella blir farmors mor till de här två krabaterna som vi så spänt väntar på. Fast vi tror inte att Emelies lilla Lina kommer att föla än på ett par veckor. Men bara för att vi är helt övertygade om att Sessans lille snart ser dagens ljus så blir det väll lilla Lina som får sin lilla bebis först. Det är ju det som är nackdelen med att fribetäcka i hagen. Man har ju inte riktigt koll på när den beräknade földagen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar