fredag 2 april 2010

Glad Påsk!


Glad Påsk alla läsare!
Påskhelgen är den helg då jag på allvar sätter igång och tränar hästarna efter vintern. Och så kommer det även att bli i år. Fast jag har bara en häst att rida just nu. Sessan är ju högdräktig och kommer troligen att föla under maj månad. Det är lite svårt att veta exakt eftersom hon är fribetäckt. Men om jag går efter hur magen ser ut och att hon också har börjat sätta juver så kommer nog hennes bebis i slutet av maj. Att Lina ska föla i maj är det ingen tvekan om. Eftersom det är hennes första föl märks det så tydligt att hon håller på att sätta juver nu. Men bara för att vi inte kommer att rida dem så blir de inte helt utan motion. Vi kommer istället att gå ut och gå med dem så ofta vi hinner. Att röra på sig och få motion är bara bra, inte bara för hästarna utan även för mig och Emelie.
Däremot blir det desto mer arbete med Rocky. Jag håller just nu på och planerar vad vi ska jobba med. Han kommer att få en ganska intensiv helg med både arbete från marken på förmiddagarna och ridning på kvällarna. Eftersom Joel ska jobba på bruket under påsklovet och han åker med mig så börjar jag några timmar senare, och kommer hem ganska sent. Så blir kommande vecka ganska lugn och vilsam för Rocky, och därför väljer jag att jobba ganska mycket med honom under påskhelgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar