lördag 3 april 2010

Eftermiddagens ridning, Påskafton

Rockys arbetspass under eftermiddagen gick jättebra. Jag red ut för första gången på honom. Joel var med som ett moraliskt stöd, men framför allt ifall något skulle hända så han skulle kunna kalla på hjälp. Men jag målade Fan-själv på väggen helt i onödan. Rocky var som vanligt lugnet självt, till och med när trafiken passerade, lyssnade han på mina lugnande ord. Det var endast när vi närmade oss själva byn igen som han blev lite orolig av att min brors flickor klättrade i ett träd.
Jag har ridit Rocky med ganska korta läder för att lättare kunna ställa mig i en lätt sits om han skulle komma på idén att busa. Men i morgon kommer jag att rida med något längre läder, så jag får en bättre, och snyggare, sits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar