tisdag 20 april 2010

Måndag 19/4 Longering


Dagens arbete med Rocky blev longering. Han har nu blivit så pass duktig när jag rider honom att det snart börjar bli dags att börja lära honom galoppfattning. Det blir då mycket lättare om han verkligen lyssnar på mina röstkomando från marken.
Han jobbade ganska bra och i skaplig form i traven. Det var bara enstaka gånger som han protesterade mot bettet. I höger varv är det inga problem att be honom om galopp. Han gör en fattning direkt som jag ber om det. Där emot har han lite svårare i vänster varv. Han tar i och för sig galopp med en gång men håller inte i den mer än några steg innan han gör en tvärnit och visar tydligt att han inte alls tycker att det är något roligt. Först märks det att det är i det varvet som han är stelast. Något som jag får jobba mer lösgörande med.
Även att det inte gick 100 bra, så är jag ändå väldigt nöjd med dagens arbetspass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar