söndag 13 december 2009

Dåligt samvete.

Jag måste få erkänna att jag just nu har så fruktansvärt dåligt samvete.
Dels för att jag inte har hunnit med att vara aktiv medarbetare på forumen Hästhoppning.ifocus och artikelförfattare på ridtravare.ifocus. Ett ideellt arbete som jag tycker är så otroligt givande. Jag har dock hunnit med att läsa en hel del inlägg, men inte kännt att jag har haft tid att ge mig in i någon diskussion.
Likaså har jag och en tjej från just ridtravare.ifocus försökt att komma igång med ett distrikt inom Ridtravarföreningen här i Småland. Intresset verkade vara otroligt starkt till en början, men så när vi skulle börja med våra aktiviteter var det ett väldigt svalt gensvar vi fick. Tyvärr kan man inte driva ett helt distrikt på bara 3-4 eldsjälar. Idéerna finns fortfarande kvar men glöden har börjat svalna av lite.
Att det har blivit så här har naturligtvis inte bara med att intresset att hjälpa till är svagt utan även att min egna tid inte räcker. Det är ju så den här tiden på året. Det är mörkt när jag åker och det är mörkt när jag kommer hem från jobbet, och man blir tröttare av det. Det tar längre tid i stallet på kvällarna. Det ska mockas, det tar längre tid att borsta vinterpälsarna, hö till nästa
dag ska packas i de klassiska IKEA-kassarna.
Barnen, framför allt Joel, har mycket prov så här i slutet av terminen, som man ska hjälpa till med.
Och så har vi ju allt julstök och vanligt hushållsarbete.
Ja, ja. Förhoppningsvis blir det mer tid och energi över lägre fram.
För viljan finns helt klart!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar