tisdag 29 december 2009

Nu börjar jakten!



Ja just det!
Nu börjar min jakt på att åter igen nå min ideal vikt på 66 kg. Och som ni alla ser så väger jag 10 kg för mycket. Orsaken är till stor del att jag varit sjukskriven nästan ett helt år pga en ridolycka där jag skadade mig i ryggen och knappt kunde röra mig på väldigt lång tid, men givetvis har bristande karaktär och alldeles för mycket god mat också gjort sitt.
Men nu är det andra bullar som gäller. Nämligen sträng GI-diet den närmaste tiden. Jag gick ju ner 10 kg på 5 veckor för snart två år sedan så jag vet ju av egen erfarenhet att det går att bli av med de där extra kilona. Nu är inte min målsättning riktigt lika hög den här gången, men om tre månader, dvs 1 april ska jag nått mitt mål.

Jag har redan tagit mig ett träningspass nu på morgonen med att cykla på motionscyklen i 20 min innan jag åt min frukost som bestod av en omelett fylld med lite rester från julskinkan och lite sallad. Mumsigt!
Inga kolhydrater här inte! för det är ju det som GI-metoden extrem går ut på. Att utesluta allt vad kolhydrater heter, dvs pasta, ris, potatis, spannmålsprodukter och socker. Inga problem för mig, bara jag får äta kött, mejeriprodukter, grönsaker och frukt.

GOTT SLUT PÅ 2009!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar