torsdag 24 december 2009

GOD JUL!!!

Då är det äntligen julaftons morgon. De sista julklapparna är inslagna... trodde jag.
När jag stod och slog in Joels och Emelies sista klappar insåg jag till min förskräckelse att jag missat att köpa till min brors döttrar! Så typiskt mig, alltså!
Som tur är har jag planerat att köpa hårspray och hårsnoddar till dem, nu när de börjar bli lite större. Och Konsum är tack gode Gud öppet idag. Det blir med andra ord att slänga sig i bilen och åka ner till samhället och handla innan vi ska till mina föräldrar och äta julmat.
Jag måste ändå ner till Mariannelund och handla. Jag har missat att köpa ännu en sak. Mjölk till Tomtegröten. Att koka gröt till gårdens tomte på mellanmjölk är inte att tänka på. Det ska vara standard mjölk och gärna lite grädde i. Annars kanske han blir sur och gör så att nästa år går dåligt med både djuren och skörden.
Ja, jag är lite vidskeplig och tror faktiskt att det finns en gårdstomte som smyger omkring här på gården. Varför skulle han inte finnas, när så många, i så många år hundrade, påstår sig ha sett tomten. Ja faktiskt ska min egna farfar ha sett en tomte sitta på en stubbe i en skogsglänta på gården som mina föräldrar nu bor på.
Oavsett om nu tomten verkligen finns eller inte så i dessa jultider, Ja då ska man väll ändå tro på tomten?
GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar