fredag 25 december 2009

Så blev min julafton...

Då har julafton övergått till juldagsmorgon.
Jag har varit uppe i stort sett hela natten. Lille stackars Mysak lyckades få ett lindrigt kolikanfall
på självaste julaftonskvällen. Istället för att sitta och njuta med familjen i soffan över alla öppnade julklappar fick jag tillbringa kvällen och natten med att vara ute och gå med lille Mysen.
Bra i och för sig med tanke på all god julmat jag stoppade i mig hemma hos mina föräldrar tidigare under dagen. Det är alltid så stämningsfullt på julen hemma hos mamma och pappa. Trots att vi alla bor i samma lilla by, samlas min bror och jag med våra familjer hos mor och far. Vi äter av mammas goda julmat, tittar på
Kalle Anka innan vi delar ut julklapparna. I år fick min
yngsta brorsdotter Selma äran att dela ut alla klappar. Så stolt hon var, nu när hon gått första terminen i 1:an och lärt sig läsa. När alla julklappar öppnats sitter vi och pratar om både det ena och det andra medan vi äter av mammas goda Ris a'la Malta.
När vi sedan bryter upp och vi kommit in till oss grejjar Joel och Emelie med sina klappar och Jonas och jag lägger oss att vila i hörnsoffan framför TV:n innan hästarna och kossorna ska skötas om. Det var när vi tog in hingsten och Mysak som jag upptäckte att den lille killen hade ont i magen. Det blev bara att vända om och gå ut igen. Tur att det kommit snö så det inte var så mörkt att gå på skogsvägarna, och väldigt tacksam är jag att min bror plogat vägen. Han brukar göra det så rådjur och annat småvilt i skogen ska få det lättare att komma fram om det skulle bli en snörik vinter.

Denna juldagsmorgon har jag suttit och tittat i mina böcker jag fått i julklapp med mitt kaffe i den fina kaffemuggen jag fick av Joel, och så har jag lagt in de första bilderna tagna med min nya kamera jag köpte för julklappspengarna jag fått av min gamla farmor.
Någon Julotta blir det inte förmin del i år. Jag är alldeles för trött och jag är rädd att jag ska somna i kyrkbänken efter att varit uppe hela natten.

GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar