lördag 12 december 2009

Svar på tal


Jaha. Då har man fått svar på varför kjolen jag tänkte haft igår på julfesten krympt sen förra året.
Det är den som skulle ha den på sig som har blivit större.
Jag ställde mig på vågen förut och fick mig en ordentlig fingervisare att nu är det verkligen dags att sätta igång och träna på allvar!
För att verkligen bli piskad att tänka på vad jag stoppar i mig och att träna minst var annan dag ska jag tala om vad vågen visade; 74 kg!!!
Det är minst 7-8 kg för mycket och hela 9 kg mer än vad jag vägde när jag sydde upp dräkten.
Det är bara att inse fakta.
Dags för en bantnings kur, lagom nu i jule tid.
Hur som helst har jag tränat lite idag. Jag körde crosstrainer i 10 min x 2 pass, och däremellan gjorde jag 50 reps med mitt nya träningsredskap där det går ut på att man står på fotplattor och sedan pressar ihop benen och sedan för benen ut åt sidorna igen.
Jobbigare än vad man tror faktiskt.
Nu tränade jag inte så mycket som jag tänkt på grund av att jag har huvudvärk och den blev ju inte bättre av att jag ansträngde mig, tvärt om.
Men svettig blev jag i alla fall, så det är väll bäst att gå och duscha nu.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar