lördag 12 december 2009

Julfest på ISS


Gårdagen avslutades med att min arbetsgivare ISS facility service bjöd på julfirande.
När jag skulle göra mig i ordning fick jag värsta paniken.
Kjolen jag tänkt ha på mig måste krympt på något sätt, för den gick inte att knäppa. Hmmm...
Men jackan hade i alla fall hållit formen sen jag sydde den till förra julen.
Istället för kjol fick det då bli ett par tajta jeans.
Till detta bar jag ett halsband och ett par örhänge jag lånat av min mamma, och så i julens färger mina två rubinringar.
Jag hämtade så upp min kollega Marja strax innan halv sex, och klockan sex samlades vi alla utanför restaurangen Sweet Chilli i Vimmerby.
Jag valde att äta fläskfiléplanka och banana split till efterätt. Väldigt gott, trots att det faktiskt inte var fläskfilé som låg på plankan jag fick in. För det var en vanlig kotlett, om nu inte den grisen varit tre gånger så stor som en normal gris. Men gott var det, det går inte att säga annat.
Efter middagen delades det ut nålar, glasskålar och blommor till de som varit anställda på ISS i 5, 10 och 25 år.
Marja som åkte med mig blev ganska snopen när det visade sig att hon var en av de som skulle firas.
Efteråt satt vi kvar någon timme och pratade innan vi åkte hem, lagom när det började falla snö från himlen.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar