tisdag 29 december 2009

Mellandags REA med myskväll

Igår eftermiddag tog vi bilen in till Vetlanda för att handla på Mellandags-Rean. Emelie hade siktet inställt på en ny mobil (troligen lite avis på sin brors julklapp) och hittade en fin rosa Sony Ericsson. Joel var fullt beslutsam att gå till JC och köpa sig nya jeans och kom ut med ett bar snygga svarta jeans, två T-shirts och en snygg luv-tröja. Jonas smet iväg och köpte raketer till Nyår och jag själv tänkte att ett par jeans inte skulle sitta fel och gav mig iväg till Gallerian. Efter att jag varit både på Gina Tricot och KappAhl utan att hitta några som passade insåg jag den bistra sanningen vad min sjukskrivning på nästan ett år och en allt för smaskig jul gjort och gick in i mataffären och köpte ett rejält lass med grönsaker istället. 10 kg upp är väll det enda som kan få ett fruntimmer att gå ut tomhänt från en REA...

På vägen hem stannade vi till i Kvillsfors hos Jonas föräldrar för att säga "Hej!". Svärfar var på sitt allra bästa 'Ha-det-mysigt-med-familjen-humör' och tände upp en brasa i öppna spisen och snart hade min svärmor och svägerska dukat fikabordet fullt med bullar och goda kakor. Bravo! Jag som för bara någon timme sedan bestämt mig för att INTE äta något med högt GI-värde mer. Något som jag får ta tag i hemma sedan.
Som vanligt hade vi kanontrevligt och den snabba visiten blev snart till flera timmar, innan vi satte oss i bilen och åkte hem för att äta kvällsmat. Jonas och barnen varsin färdig pizza från frysdisken och jag med min sallad med keso.

GOTT SLUT PÅ 2009!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar