lördag 7 november 2009

AJ AJ AJ



En sak som hände i veckan på jobbet var att jag lyckades bränna mig vid ugnarna. Fast det var inte mitt fel utan jag skyller allt på lille Oskar.
Det var så här.
Jag var ute vid smältverket och körde med skurmaskinen. Som vanligt stannar jag till vid bryggan och pratar lite med Dea medans Oskar fyller skänken åt Slaktarn. När så Slaktarn ger sig iväg till gjutbanan och jag pratat klart med Dea börjar jag köra igen. Då hör jag hur Dea frågar mig '-Ska du verkligen vara där?'
Vad då? Jag fattar ingenting först. Men sen får jag se! Jag är precis bredvid ugnen och Oskar håller traversen med skrot som ska smältas ner just över den. Shit! Hjälp! Oskar! Släpp inte!
Snacka om panik. Oskar ser ju tillfället att ge igen för gammal ost sen jag lyckades spruta vatten på honom och trycker på knappen som gör att magneten i traversen släpper skrotet. När skrotet når smältan som redan är i ugnen skvätter det som bara f*n! Det var som ett tomtebloss runt mig och naturligtvis fick jag stänk på mig. Jag lyckas till och med på något vis sätta mig på en 'loppa' och tro mig, DET var varmt! Det sved hela eftermiddagen vill jag lova.
En sak som är säkert, är att jag kommer ge igen en vacker dag. He he he...
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar