måndag 30 november 2009

Felet är...


För några veckor sedan skrev jag att jag var bekymrad över mitt halvblodssto som inte åt upp sitt hö på nätterna. Min mentor när det gäller hästar, Lars Lindqwist, kom upp till mig och tittade på henne. Han kunde inte se att det finns några tecken på fysiska problem med henne.
Och han hade rätt!
Nu har vi prövat det ena efter det andra och kommit på varför hon inte vill äta.
Två av hästarna som hon delar hage med, står i ett annat
mindre stall. Om jag låter henne se att de går in där eller låter henne titta in genom dörren och se att de står där inne, så äter hon upp vart enda höstrå under natten. Grållan är nämligen så'n att hon vill ha koll på läget. Hon vill helt enkelt veta var de andra två är på nätterna, för att få ro i kroppen att själv äta.
Tänk att ett så stort bekymmer hade en så enkel lösning.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar