onsdag 11 november 2009

Influensa?


glitter-graphics.com

Idag har jag frusit och haft ont i halsen på jobbet. Det är inte ofta som man har på sig långärmad tröja på ett gjuteri precis. Några av killarna retades och sa att jag säkert fått svininfluensan. Men det tror jag då inte. Faktum är att jag personligen anser att massmedia har förstorat upp det hela med svininfluensan. Jag tror inte att det är så farligt som det sägs. Visst kommer man säkert bli ordentligt sjuk. Men är verkligen dödligheten så stor som det sägs? Jag menar normalt är det ca 70 personer som avlider pga influensan och som en av mina arbetskamrater sa, hittills är det ju 'bara' 5 som avlidit pga svininfluensa vilket betyder att det fattas ca 65 personer för normalt. Visst är det bra att barn, gamla och andra i riskgrupper kan vaccinera sig, men själv tror jag inte att jag kommer att göra det. Som jag känner det nu är enda anledningen till att jag skulle ta en spruta att jag minskar risken att smitta ner personer i min omgivning. Men det kan säkert ändra sig. Vaccineringen för personer utanför riskgrupperna har ju inte påbörjats ännu.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar