tisdag 10 november 2009

Stängda dörrar



Idag när jag städade på kontoret var alla dörrar stängda, något som jag tyckte verkade väldigt konstigt eftersom de aldrig brukar stänga dörrarna om sig. Jag öppnade försiktigt dörren in till kontorslandskapet men allt verkade helt normalt och i sin ordning. Alla Hejjade precis som vanligt och faktiskt blev jag gratulerad för att jag har namnsdag.
Jag gick upp på övervåningen till försäljarna och även där var dörrarna stängda. När jag öppnade dörren in till ett av kontoren får jag förklaringen på varför det var så till stängt.
Mot mig kommer den sötaste och gulligaste hund jag sett på länge! Erik hade med sig sin
mammas lilla ögonsten. Och den här underbara varelsen har svårt att stanna på rummet och smiter gärna ut mot fabriken, vilket inte skulle vara så bra om någon av killarna som gjuter kommer med en smälta just då.
Normalt tar det mig mellan 5-10 minuter att städa ett rum men idag tog det mig en halvtimme att komma ut från Eriks rum. Erik och jag har nog aldrig tidigare pratat så mycket med varandra som vi gjorde idag. Jag kunde konstatera att han är en väldigt trevlig och rolig prick. Tänk vad det kan göra med en liten vovve!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar