söndag 22 november 2009

Rundvandring #5




Ja det var ju ett tag sedan vi gick runt på fabriken.
Jag tänkte att vi nu kan fortsätta ut till det som en gång i tiden varit ett bad- och tvätthus för arbetarna i samhället, men som nu är omkläningsrum, duchrum och matsal för de som jobbar på BZH.
Vi börjar då i det finare omklädningsrummet, där killarna har sina privata kläder.
Varje tisdag byter jag deras handdukar så de får rena och fräscha. Skulle det vara så, så kan de komma och be om nya även en annan dag.
Så kommer vi till det mindre fräscha omklädningsrummet. Här har de sina arbetskläder och jag kan lova att det luktar inte gott här efter att de har bytt om. Gammal svett och... URK!!!
Varje onsdag kommer det rena kläder från tvätteriet som jag lägger upp på deras enskilda hyllor.
Nästa steg är duschrummet som jag skurar både golv och väggar varje dag. Och har någon av killarna har oturen att komma just som jag spolar av, finns risk att jag 'bara råkar' spruta lite på dem också. Det finns även en bastu som brukar vara igång i alla fall någon gång i veckan. Ibland händer det att vi tjejer också bastar med killarna. Då brukar vi få skrika "Fruntimmer på ingång!!!" eller något liknande, så de killar som är lite pryda av sig kan ta och svepa om sig en handduk.

Vi tjejer har bara ett eget omklädningsrum, men två skåp så vi också kan dela på arbetskläder och privata kläder.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar