torsdag 19 november 2009

Vad gör jag nu????


Jag har tänkt överaska killarna på jobbet i morgon med en hembakad smarrig äppelkaka med vispad grädde till.
Det händer då och då att någon tar med sig något gott till kaffet på fredagarna, något som brukar vara väldigt populärt. Tyvärr är det ingen som tänker på att det faktiskt finns en som har diabetes och inte kan äta av det smaskiga som bjuds. Åh! Vad jag tycker synd om honom när han får sitta och titta på. Men det har jag tänkt ändra.
Jag hittade ett enkelt och smidigt recept på en havregrynspåse i början av veckan och tänkte att det ska jag göra tills på fredag! Jag hoppade in på ICA nära i Hjältevad på vägen hem och köpte sötningsmedel att ersätta sockret med. Lycklig över att kunna bjuda samtliga på fika i morgon. Så nu när jag då skulle plocka fram receptet och allt som ska vara i finns inte havregrynspaketet kvar! Joel har lyckats slänga påsen i pannan!
Borta! Finns inte mer!...
Vad gör jag nu då? Paniken börjar komma smygande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar