söndag 22 november 2009

Svininfluensan


Fick tidigare veta att min mans syster och hennes familj haft svininfluensan. Ingen av dem har vaccinerat sig och ingen blev heller särskilt jätte sjuk. Bara en aning värre än vad en vanlig influensa. Jag har hittills varit väldigt tveksam till om jag ska vaccinera mig, men nu när jag vet om några som har haft influensan har jag bestämt mig. Det kommer definitivt inte bli någon spruta för min del. Med tanke på att vaccinet inte är till 100% testat och att de amerikanska forskarna som tagit fram det (enligt rykte) har tagit försäkringar och skrivit avtal som befriar dem från ansvar för alla biverkningar, oavsett i anslutning till vaccineringen eller någonsin. Så känns det lite väl osäkert att spruta in något kemiskt i kroppen. Sen är det ju så att man blir ju sjuk av vaccinet. De jag känner som har vaccinerat sig har dagen efter haft ordentligt hög feber och mått riktigt dåligt.
Nej jag tror som min svägerska. Det här är bara
ett enda stort experiment på oss vanliga människor. Och jag tänker inte vara med!
Vår gris "Gröffas"!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar