måndag 9 november 2009

Erbjudande!


Idag fick Emelie ett otroligt erbjudande för en 11-åring. Hennes kusin som går och utbildar sig till Stylist i Linköping undrade om Emelie skulle vilja vara mannekäng på deras modevisning vecka 48. Det kommer bli den största visning de har ordnat. Emelie var där redan i våras och satt modell för hår. Den här gången är det hela konceptet med manikyr, make up, hår och kläder som är på tapeten. Naturligtvis vill Emelie göra detta. Det är ju Emelies dröm att gå i sin farmors fotspår och få jobba som modell och mannekäng. Efter att vi pratat med hennes lärare fick hon ledigt hela veckan för att följa med till skolan i Linköping för att lära känna den tjej som hon ska vara modell för och även träna inför den stora visningen. Vi råkade av en händelse trilla in hos mina svärföräldrar och Emelie fick med en gång lite tips av sin farmor och så fort vi kom hem började hon träna på att går vackert i lite högre klackar. så nu kommer jag troligen höra hur hon klampar omkring med skor på sig de närmaste veckorna.
Jag hoppas att jag ska kunna lösa det så att jag kan sluta lite tidigare på jobbet den dagen och åka upp till Linköping och titta på henne. Kanske jag kunde hitta någon hobbyfotograf som skulle vilja följa med och ta lite snygga bilder med en systemkamera?
Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. åh vad kul för henne ! hoppas allt går bra för henne! jag vill fota din dotter. Men de är trevligare att fota en fin snö dag eller en vårdag! :)

    SvaraRadera