måndag 15 februari 2010


Den här veckan kommer jag att jobba vidare med de grundläggande hjälperna på Rocky.
Början av veckan ser lite tajt ut med tiden. Jag måste åka till stan efter jobbet på tisdag och hämta spån och foder på Granngården. Men mot slutet av veckan däremot ser det lite bättre ut. Jag kommer inte att göra upp någon planering dag-för-dag eftersom jag är osäker på hur jag ska få ihop dagarna. Men mitt fokus kommer att ligga på att träna de vändande hjälperna. Till det kommer jag att använda mig av min ABC-övning. En grundläggande övning som jag ofta går tillbaka till när jag tränar mina hästar. Just nu behöver Rocky framför allt tränas på att vända på ett korrekt sätt. Förhållning och drivande lyssnar han över förväntan på, även om det är något som jag givetvis måste putsa mer på. Jag kommer även jobba lite mer med traven fast inte ställa några större krav än att han ska gå fram för skänkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar