tisdag 9 februari 2010

Smutskastar inte


Jag fick en fråga för en tid sedan av Malin som lyder så här.

"Hm jag måste fråga, hittade din blogg på bilddagboken. Men jag hittar ingen travhäst vid detta namn. Jag hoppas inte detta är ett försök att "smutskatsta" travhästar och framförallt travarvmänniskor....."


Svar: Nej! Jag är på inga som helst sätt ute efter att smutskasta travarna och travhästmänniskor!!! Absolut inte! Jag älskar verkligen ridtravare och anser att fler travhästar borde få en chans till en ny karriär som ridhäst efter att travkarriären är över. Travhästen är enligt mig underskattad och undervärderad som ridhäst.

När det gäller Sessans härstamning är hon efter hingsten Mac the Knife och undan sto´t Salla Spike. Hon är frystmärkt och har pass enligt STC´s regler. Hon har gjort flera starter i sin ungdom och har även sprungit in en del pengar till dåvarande ägare och uppfödaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar