onsdag 17 februari 2010

God morgon!


I går blev en dag som jag inte alls gillar. Dagen började helt perfekt enligt planeringen, med att börja jobba redan kl 5. Tanken var att jag skulle kunna sluta redan klockan 14 och åka hem till barnen som har sportlov den här veckan. Jag hade egentligen tänkt mig att jag skulle haft semester men min kollega på ett annat kontrakt fyller jämt den här veckan och har fått en resa till solen i födelsedagspresent. Allt hängde på mig om hon skulle kunna få ledigt och åka. Inte vill jag vara den som sätter käppar i hjulet utan jag lät henne få sin semester. Min tanke var då att börja jobba så tidigt som möjligt så jag skulle kunna sluta tidigt och komma hem till ungarna. Trodde jag ja! Strax innan frukost fick jag ett samtal från min arbetsledare. Tjejen som vikarierar på det andra kontraktet har fått magsjukan och min arbetsledare kan inte städningen där. Okej. Ja men det är lugnt. Jag kommer upp och visar dig! Trodde jag en gång till. Nej då. När jag kommer dit får jag veta att jag ska själv vara där, och min arbetsledare ska ta hand om mitt kontrakt. För jag är tydligen uppsatt som ordinarie vikarie där!? Öhh! Hallå!? Det hade jag inte en aning om själv. Jag har ju mina åtta timmar på mitt egna kontrakt. Hur ska jag då kunna ta hand om ett kontrakt till på åtta timar??? Du får jobba över! Får jag till svar.
Nu har jag inte något emot att ställa upp när saker och ting kör ihop sig. Men inte denna vecka när jag vill hem till mina barn så fort som möjligt. Och på det här kontraktet som jag nu då också ska ta hand om kan jag inte börja före kvart över sex. Min arbetsledare visade ingen förståelse alls över att jag vill hem till barnen så fort jag bara kan.
Ofta hör man att det lönar sig att ställa upp och vara ödmjuk. Gör det verkligen det??? Jag tycker mest att jag fick skit för det. Istället för att sluta tidiggt på eftermiddagarna blir det en massa övertid för mig. Vem tjänade på det? Inte jag.
Nej bäst att åka iväg. Tur att det är trevliga människor som jobbar på företaget jag ska städa på idag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar