söndag 21 februari 2010

Go' morron! Go' morron!


Tin-Tin74 här. Mitt i ett snötäckt Småländskt högland. Allt jag ser är snö, snö, snö. Och mer ska det tydligen komma på tisdag. Jag vill inte ha mer nu!!! Det räcker!!!
Är det någon mer än jag som är riktigt äckligt trött på all snö? Snart kan vi inte släppa ut hästarna i deras hage. Staketen har nästan snöat igen. På en del ställen är det bara någon decimeter över snön och visst är hästarna snälla och går gärna inte ut i den djupa snön frivilligt, men jag är inte så villig att chansa. Sen är jag lite orolig över hur de gamla hästarna skulle klara av att gå i så djup snö. Klarar deras hjärtan av det? Nej nu börjar jag faktiskt överväga att låta dem stå inne större delen av dagen. Och bara låta dem gå ut någon timme medans deras boxar mockas. Att stängsla nytt är inte att tänka på. Snön mäter upp till låren på mig och det känner jag inte för att pulsa runt i. Nej snart borde väll våren vara på gång eller?

2 kommentarer:

  1. Åh, jag är så vansinnigt trött på snön!!! Det enda som håller modet uppe är nedräkningen till våren. Om en månad BORDE det vara vår på gång!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ja verkligen! Jag har samma tanke som du Bodil. Snart borde väll ändå våren vara nära. Och vad jag ska njuta då! Jippie!

    SvaraRadera