måndag 22 februari 2010

Projektet är klart!


Äntligen! Det var inte så svårt som jag trodde. Jag har alltid önskat att jag ska kunna sticka strumpor. Inga strumpor som man köper i affärer är så varma och go'a som riktiga handstickade "raggsockor". Jag har trott att det skulle vara på tok för svårt för mig, så det har aldrig blivit att jag har försökt lära mig. Men så snubblade jag över ett erbjudande i en affär, med strumpstickor för bara 20 kr. Okej, 20 spänn vad är väll det? Och någon gång kanske jag trots allt kan lära mig. Så jag köpte dem.
Väl hemma kom jag på att jag sett en beskrivning på tubsockor utan häl till små bebisar, kanske inte är så svårt då? Så jag började knåpa på en liten strumpa. Det var inte alls så svårt som jag trodde. Och snart började första strumpan ta form. När den var helt klar fick jag faktiskt en beställning på ett par till Emelie, som hon ska ha i sina ridstövlar. Fast de ska vara råsa såklart.
Nu är det bara det. Vems baby ska få mina allra första strumpor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar