onsdag 3 februari 2010

Inte enligt planerna


God morgon på Er!
Jag hade tänkt att jag skulle suttit upp på Rocky för första gången igår. Men så blev det tyvärr inte. Jonas skulle varit med och hjälpt till med att bland annat hålla i honom.Men han fick åka iväg och jobba hela dagen hos vår grannbonde. Skönt för honom att komma bort från vår lilla gård lite. Det drog ut lite mer på tiden än vad de hade räknat med och då blir Jonas så påverkad av sin sjukdom att han måste vila sig. Jag och barnen lät honom slippa följa med och ta hand om kvällsbestyren bland våra djur. Han var snäll och lagade middag med en underbart god sås. Inte bra för min vikt, men ibland är det väll tillåtet att slarva?... Förhoppningsvis orkar han hjälpa mig i kväll istället.

När jag nu på morgonen släppte ut en av våra katter möttes jag av en förfärlig syn...
Det har åter igen vräkt ner snö i natt, och blåst så det har drivit igen totalt. Som tur är hade jag lite misstankar om det efter att tittat på TV´s väderprognos, och ställt bilen på vår utfart. Det lutar lite nerför och så hoppas jag att det inte blåst från det hållet så det drivit igen på vägen. Annars blir det att snällt sitta och vänta på att någon kommer och plogar vägen idag också. Det är nog lika bra att jag tar med mig termobyxorna och kängor ifall jag fastnar i någon snödriva på vägen. Håll tummarna...
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar