måndag 22 februari 2010

God morgon kära läsare!


Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte skrivit så mycket den här helgen. Men jag har varit ganska upptagen med att skotta snö. Normalt brukar jag göra en utvärdering av hur veckan har varit med hästarna och en planering över hur veckan som kommer förhoppningsvis ska bli. Tyvärr har jag inte hunnit med det heller. Men jag ska se om jag inte hinner göra det i kväll. Mitt stora problem är att jag inte har någonstans att rida längre pga all snö, förutom på vägarna där det är plogat. Transporten står bakom en rejäl snöhög så jag får inte fram den heller och kan inte åka upp till ridhuset och arbeta med framför allt Rocky där. Kanske kan grannbonden komma om några dagar med sin stora traktor och köra bort en del snö. Men först måste han bli frisk från vinterkräksjukan som har slagit hårt mot honom i år.
Efter jobbet idag måste jag åka in till Eksjö och hämta 4 torvmix-balar, 2 spån-balar och ett par säckar kraftfoder. Känns som att det kommer vara ganska fullt i bilen på vägen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar